فروشگاه فایل

فروشگاه فایل ارزان

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل ارزان

این فروشگاه در زمینه فروش تحقیق،مقاله،پروژه ،ودیگر کار های تحقیقاتی برای آنها که میخواهند از زندگی لذت بیشتری ببرند فعالیت میکند.

بایگانی
کلمات کلیدی

معماری (سازه در معماری) 14 ص

معماری (سازه در معماری)

دانلود معماری (سازه در معماری)

دانلود تحقیق معماری (سازه در معماری) 14 ص

دانلود تحقیق معماری (سازه در معماری)

دانلود تحقیق در مورد معماری (سازه در معماری) 14 ص

دانلود تحقیق در مورد معماری (سازه در معماری)

تحقیق معماری (سازه در معماری) 14 ص

تحقیق در باره معماری (سازه در معماری)

معماری مزار تاج محل 90 ص

معماری مزار تاج محل

معماری

دانلود تحقیق معماری مزار تاج محل 90 ص

دانلود تحقیق معماری مزار تاج محل

دانلود تحقیق در مورد معماری مزار تاج محل

تحقیق معماری مزار تاج محل 90 ص

تحقیق معماری مزار تاج محل

تحقیق در مورد معماری معماری مزار تاج محل

بررسی معماری معماری مزار تاج محل

معمار بزرگ میس وندروهه 44 ص

دانلود معمار بزرگ میس وندروهه 44 ص

دانلود تحقیق معمار بزرگ میس وندروهه 44 ص

دانلود تحقیق معمار بزرگ میس وندروهه

دانلود تحقیق در مورد معمار بزرگ میس وندروهه

تحقیق و بررسی معمار بزرگ میس وندروهه

تحقیق معمار بزرگ میس وندروهه

تحقیق در مخورد معمار بزرگ میس وندروهه

تحقیق در باره معمار بزرگ میس وندروهه

معماری پست مدرن 14 ص

معماری پست مدرن

دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه هوش بازاریابی

mirza khan | پنجشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۲۵ ب.ظ
مبانی نظری و پیشینه هوش بازاریابی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 156 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 53
مبانی نظری و پیشینه هوش بازاریابی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

هوش بازاریابی

مفهوم هوش به عنوان قسمتی از استراتژی بازاریابی با افزایش قدرت رقابتی شرکت و پردازش برنامه‌های استراتژیک آن، به مفاهیم بازاریابی اضافه شده است (جوهری و استفنز، 2006: 61).

هوش بازاریابی هنری است که سازمانهای مختلف به آن احتیاج دارند. دستیابی به هوش بازاریابی تنها با استفاده همزمان از علم و هنر میسر است. هوش نه تنها قابلیت فردی، بلکه قابلیتی سازمانی است که از محیط سازمان کسب می‌شود. هوش بازاریابی، آمیخته ای از سه مقوله فرد، سازمان و محیط (همان منبع).

تاکنون تعاریف مختلفی از هوش بازاریابی ارائه شده است؛ از جمله آن، تعریف کاتلر از هوش بازاریابی است: اطلاعات هر روزه در مورد تغییرات در محیط بازاریابی که مدیران در آماده سازی و تطبیق برنامه های بازاریابی کمک می‌کند.(پری پوراس و همکاران[1]، 2005)

آقای جافه (به عنوان کسی که بیشترین فعالیت را در این بحث انجام داده است) هوش بازاریابی را جمع‌آوری اطلاعات از محیط بیرون و مجموعه فعالیتهای درون شرکت می‌داند (سانگ و جف، 2009).

به نظر نویسندگان با توجه به مفهومی که در واژه هوش وجود دارد، هوش بازاریابی یک توانایی در فرد یا سازمان است که به مدیران ارشد برای دستیابی به استراتژی، برنامه، هدف و یا حتی چشم انداز سازمان کمک شایانی می‌کند، در واقع سیستم هوش بازاریابی مشخص می‌کند که چه نوع هوشی مورد نیاز است و آن را از محیط دریافت می‌کند و در اختیار سازمان قرار می‌دهد (تان و احمد[2]، 1999)

در مقالات و کتب مختلف، هوش در سه حوزه مطرح می‌شود: هوش بازاریابی، هوش رقبا و هوش کسب و کار. باید دقت داشت که هوش بازاریابی چیزی فراتر از هوش رقبا و کسب و کار است؛ اما در بعضی از مطالعات این سه به صورت یک سیکل نشان داده می‌شود. این بدین معناست که این سه می‌توانند لازم و ملزوم یکدیگر باشند(رایت، 2006)

بسیاری از اطلاعات هوش رقبا، می‌تواند در هوش بازاریابی استفاده شود تا به عنوان یک ورودی برای آن، بتوان یک پروسه پویای طراحی بازار را تدوین کرد. بنابراین هوش بازاریابی می‌تواند شامل اطلاعات مربوط به محیط کلان، محیط بازار، مشتریان، رقبا و عملکرد گذشته یک سازمان درباره آمیخته بازاریابی باشد (بارتلت، گشال و کاتلر، 2001).

هوش بازاریابی را می‌توان از منابع مختلفی از جمله مجلات، نشریات بازرگانی، صحبت با مشتریان، تامین‌کنندگان و توزیع‌کنندگان، همچنین با صحبت با مدیران دیگر شرکتها کسب کرد (کالف و رایت، 2008).


[1]. Priporas & et al

[2]. Tan & Ahmed


  • mirza khan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی